Tisdag

Aah, måste ju berätta vad jag gjorde igår eftersom jag inte skrev något. Jag var i alla fall på mentorsamtal i skolan12.15, sen åkte jag med mamma och pappa, dom skjutsa hem mig till min kära vän Louise. Vi följde med hennes mamma Anette till doktorn för hon hade brytit revbenen (iaf som hon kände) och mycket riktigt var revben 8 och 9 på ena sidan av. Hon blev sjukskriven månaden ut.

Sen umgicks jag, Louise och hennes söta lilla dotter Jenna som snart blir 8 månader. Juste! Träffade Antti också. Var roligt, har inte träffat honom på jättelänge nu känns det som. Men hann dock inte snacka så mycket med honom. Det var lite tråkigare.

Jag och Louise käkade, spelade guitar hero och snackade. Hade skoj helt enkelt! Lilla Jenna håller på att få tänder så hon var lite smågnällig igår, men gick över så fort hon fick vara med mig och Louise i soffan. Något som är väldigt störande är iaf när en liten hand tar tag i gitarren när man spelar. Inte så lätt att spela då när lilla Sessan sitter och drar en i armen och i gitarren. Haha... Charmtroll ändå såklart!

Åkte hem med mor och far senare. Världens bästa päron som kom och hämta mig efter jobbet så jag slapp åka ensam hem på kvällen.

Idag var det förjävligt i skolan. Vår ridlärare tvingade ut oss i 40 minus (möjligt att jag överdrev något där) för att rida när det blåste ISKALLA vindar. Fy satan, hästarna var ju hur hoppiga och studdsiga som helst plus att ansiktet på en själv höll på att trilla av. Dålig stil att tvinga ut oss sådär eftersom det varken var givande för oss elever eller hästarna. Eller aa hästarna fick komma ut i skogen lite. JIPPIE!


Var dessutom en liten tjej som blev överkörd av tåget vid det oöverbevakade övergångstället en bit från vårat hus. Hon går i 7:an på min lille syrras skola. Hon hade iaf åkt till sjukhuset med livshotande skador och operarades då min syster fick den senaste informationen. Vet ej om hon överlevde eller inte. Får hoppas att hon gjorde det. Stackars liten! Tycker det är förjävligt att dom inte sätter upp bommar, ljus eller ljud där, vad som helst som kan varna för tåg. SKAMLIGT! Min vän Filip blev överkörd där för 2 och ett halvt år sen också och han dog. (Vila i frid hjärtat)! Hur många ska hinna bli överkörda innan dom fixar den där övergången?! Är inte liv värt mer än pengar? SKÄRPNING PÅ ER SOM BESTÄMMER!

Men ska hoppa in i duschen strax, sen lägga mig och kolla på desperate housewives.

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0